*Bu eğitim yalnızca kurumlara özeldir.
Genel Amaç: Özel okullarda görev yapan zümre/bölüm liderlerinin pedagojik liderlik, izleme-değerlendirme, denetim, değişim yönetimi ve kişisel, davranışsal yetkinlik alanlarında güçlenmelerini sağlayacak bütüncül ve çok boyutlu bir liderlik gelişim programıdır.
Ana Fikir: Bölüm-Zümre liderliği, öğretim kalitesini artıran stratejik bir liderlik biçimidir.
Hedef Kitle:
Zümre/Bölüm Liderleri
Akademik Koordinatörler
- Müdür Yardımcıları
- Okul Müdürleri
- Ölçme-Değerlendirme Sorumluları
- Öğretimden sorumlu öğretmenler ve ekip üyeleri
MODÜL 1 – ETKİN BÖLÜM-ZÜMRE LİDERİ
Amaç-1 Katılımcıların, bölüm-zümre liderliğinin sorumlulukları, rolü ve etkili liderlik pratikleri hakkında temel bir kavrayış geliştirmesini sağlamak.
Amaç-2 Katılımcıların, liderlik rollerini içselleştirerek kendi ekiplerine yön verebilecek kişisel gelişim alanlarını fark etmeleri ve geliştirmeleri.
Modüle Özel Fikir: Zümre içindeki uyum ve iletişim, liderin rol netliği ve işbirliğine dayalı yaklaşımıyla doğrudan ilişkilidir.
- Lider Olmak
- İyi Yönetilen Bir Bölüm- Zümrenin Bileşenleri
- Liderlik Rolünün Geliştirilmesi
MODÜL 2 – BÖLÜMLERİN-ZÜMRENİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Amaç-1 Katılımcıların, öğretim süreçlerini izleme ve değerlendirme stratejilerine ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamak.
Amaç-2 Bölüm-Zümre verilerini analiz ederek karar alma süreçlerini kanıt temelli şekilde yönlendirebilme kapasitelerini artırmak.
Modüle Özel Fikir: Gözlem, değerlendirme ve geri bildirim süreçleri; liderin ekip gelişimini izleme aracıdır.
- Veri Analizi
- Sınıfı Gözlemleme
- İzleme ve Değerlendirme İçin Kullanılabilecek Farklı Stratejiler
- İzleme ve Değerlendirme Süreçlerinin Organize Edilmesi
- Tüm Okulun İzleme ve Değerlendirme Süreçlerine Karşı Yaklaşımı
- Elde Edilen Verilerin Değerlendirilmesi
MODÜL 3 – BÖLÜM- ZÜMRE YÖNETİMİNİN DÖRT TEMEL BİLEŞENİ
Amaç-1 Katılımcıların, zümre liderliğinde denetim, iletişim, dijital araçlar ve öğretim kapsayıcılığına dair temel yönetim bileşenlerini tanımlayarak kullanmalarını sağlamak.
Amaç-2 Biçimsel denetim, dijital sistem kullanımı ve etkili iletişim yoluyla zümre yönetiminde liderliğin işlevselliğini artırmak.
Modüle Özel Fikir: Etkili iletişim sistemleri, zümre işleyişinde süreklilik ve şeffaflık sağlar.
- Biçimsel Denetleme Sürecinin Geliştirilmesi
- İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi
- Bireysel Zümrelerde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Yeri
- Kapsamlı Eğitim ve Öğretim
MODÜL 4 – GELİŞME GÖSTERME
Amaç-1 Katılımcıların, zümre ve bireysel gelişim planlarını sistemli şekilde oluşturma ve yürütme becerilerini geliştirmelerini sağlamak.
Amaç-2 Sürekli mesleki gelişim ve değişim liderliği kapsamında, zümre liderinin stratejik gelişim ajandasını yapılandırabilmesi hedeflenir.
Modüle Özel Fikir: Gelişim planları, hem bireysel hem kurumsal ölçeklerde sürekli yenilenmeyi destekler.
- Zümre Gelişim Planlaması
- Sürekli Mesleki Gelişimin Rolü ve Etkinliği
- Kendi Gelişiminizi Yönetmek
- Değişim Süreçlerine Liderlik Etmek
MODÜL 5 – BİR BÖLÜM-ZÜMRE LİDERİNİN BECERİLERDEN OLUŞAN ARAÇ KİTİ
Amaç-1 Katılımcıların, zümre liderliği görevlerinde etkili olmak için gerekli olan temel liderlik ve yönetsel becerileri kazanmalarını sağlamak.
Amaç-2 Koçluk, geri bildirim, toplantı yönetimi, çatışma çözümü ve zaman yönetimi gibi uygulamalı becerileri geliştirerek liderlik yetkinliklerini artırmak.
Modüle Özel Fikir: Zümre liderinin sahip olması gereken beceriler; yönetişimden daha çok ilişki, iletişim ve gelişim odaklıdır.
- Koçluk Becerisi
- Toplantıların Yönetimi Becerisi
- Efektif Sunum Yapma Becerisi
- Geribildirim Alma ve Verme Becerisi
- Çatışma İle Başa Çıkma Becerisi
- Görev Yönetimi Becerisi
- Çalışanlarla Mülakat Yapabilme Becerisi
PROGRAM KAZANIMI (Kapsayıcı Yetkinlikler)
- Pedagojik Liderlik
- İzleme ve Değerlendirme
- İletişim ve Etkileşim
- Stratejik Planlama
- Değişim Yönetimi
- Sürekli Mesleki Gelişim
- Zaman ve Görev Yönetimi
- Koçluk ve Geri Bildirim
PROGRAMIN KURUMSAL DEĞERLER, STRATEJİ BOYUTU VE 4C MODELİYLE SENKRONİZASYONU®
- 11 Örnek Kurumsal Değer
- 8 Stratejik Boyut
- 4C Modeli
- Her Modüle Özel Kontrol Listeleri
- PROGRAM KOORDİNATÖRÜ: Öğretim Görevlisi Zafer ERKOÇ
Detaylı bilgi için; z.erkoc@iku.edu.tr b.yetis@iku.edu.tr c.tektel@iku.edu.tr’ye ya da (212) 498 47 31’i arayabilirsiniz.